UROCZYSTA AKADEMIA I KONFERENCJA WARSZTATOWA Podsumowująca Projekt Erasmus+ w SP Nr17 w Żorach.
W piątek, dnia 2 czerwca 2017r. odbyła się w naszej szkole specjalna konferencja warsztatowa, będąca jednym z elementów podsumowujących realizowany projekt „The same English, different minds” w ramach programu Erasmus+. Program ten realizowany był w latach 2015-2017 i został zakończony ostatnią mobilnością, tj. wizytą 14 hiszpańskich uczniów i 4 nauczycieli – koordynatorów programu w szkole w Monzón. W ostatnim dniu wizyty zorganizowana została uroczysta akademia, łącząca jubileusz 35-lecia nadania szkole imienia Stanisława Ligonia oraz oficjalne podsumowanie projektu Erasmus+.
Na akademię przybyli specjalnie zaproszeni goście: Prezydent Miasta Żory Pan Waldemar Socha, Wicekurator Oświaty Pan Dariusz Domański, Naczelnik Wydziału Edukacji Pani Bożena Dąbrowska, dyrektorzy lokalnych szkół, placówek i instytucji. Razem z nami byli też przedstawiciele Rady Rodziców, rodzice uczniów grupy Erasmus+, nauczyciele emeryci oraz nauczyciele języka angielskiego z kilku żorskich szkół ze swoimi uczniami.
Podczas ceremonii zaprezentowano bogaty pogram artystyczny. Występowali zarówno nasi obecni uczniowie, jak i absolwenci – obecnie uczniowie Gimnazjum Nr 2 i Gimnazjum Nr 4. Nasi Goście mieli okazję poznać również uczniów i nauczycieli z Hiszpanii.
Wspaniałym występom, uśmiechom i radości nie było końca! Uczniowie i absolwenci w niezwykle zabawny i interesujący sposób zaprezentowali postać Patrona Stanisława Ligonia. Występujący udowodnili, że wartości przez Niego głoszone, pomimo upływu czasu, wciąż są aktualne i niezwykle potrzebne.
W drugiej części uroczystości oficjalnie podsumowano realizowany przez dwa lata projekt Erasmus+. Przedstawiono prezentacje multimedialne dotyczące rezultatów i wpływu projektu na naszą placówkę. Zaprezentowano także osiągnięcia tygodniowej pracy, m.in. wspólny popis uczniów w tańcu ludowym „Trojak”, jak również występy fletowe: „W murowanej piwnicy” i „Albada de Aragon”. Jednym z założeń programu było bowiem kształtowanie świadomości kulturowej uczniów oraz poznanie kultury kraju partnerskiego.
Następnie głos zabrali zaproszeni goście – Pan Prezydent Waldemar Socha oraz Wicekurator Oświaty Pan Dariusz Domański – wyrażając uznanie za rozwój i osiągnięcia społeczności naszej „siedemnastki”, gratulując nam uzyskanych rezultatów w ramach programu i życząc sukcesów na kolejne lata.
Największą niespodzianką dla wszystkich zebranych był tort ufundowany przez Radę Rodziców i Przyjaciół Szkoły. Wywołał uśmiech na twarzach wszystkich towarzyszących nam gości.
Po akademii i poczęstunku przyszedł czas na zaplanowaną specjalną konferencję warsztatową, będącą jednym z elementów podsumowujących realizowany w naszej szkole projekt Erasmus+. Konferencja miała charakter warsztatowy. Prelegentami konferencji dla zaproszonych nauczycieli byli Pan Álvaro Rodríguez Castells - koordynator programu w CEIP Monzón3, oraz Panie Anna Wądołowska i Marta Mazur.
W ramach konferencji przedstawiono informacje i wskazówki dotyczące składania wniosku aplikacyjnego w programie Erasmus+, a następnie omówiono główne założenia projektu realizowanego w naszej placówce i narzędzia ICT wykorzystane w harmonogramie zajęć. Nauczyciele mieli także okazję zapoznać się bliżej z dwoma narzędziami – tworząc awatar w programie VOKI oraz ćwiczenia do nauki słownictwa za pomocą aplikacji learningapps.org
Z kolei nauczyciele: Pani Renata Kaczmarek, Pani Natalia Wilczek oraz nauczycielki hiszpańskie: Nekane Mata Lascorz, Marian Alriols Garreta i Gemma Allué González poprowadziły warsztaty z zakresu inteligencji wielorakich oraz narzędzi ICT dla grupy uczniów Erasmus+ i zaproszonych uczniów klas szóstych z innych żorskich szkół.
Myślimy, że konferencja była dla wszystkich ciekawym doświadczeniem. Zarówno dla nauczycieli - mieli okazję usłyszeć wiele cennych informacji dotyczących tego, jak stworzyć dobry projekt i uzyskać akceptację Komisji Europejskiej, ale i dla przybyłych uczniów – praca w międzynarodowej grupie jest zawsze ciekawą lekcją i przeżyciem.
Wszystkim Gościom składamy serdeczne podziękowania za uświetnienie uroczystości swą obecnością i towarzyszenie nam u finiszu naszej wspaniałej, polsko-hiszpańskiej przygody!
Czwartek podobał się z pewnością wszystkim amatorom sportu i aktywnej rozrywki! Poranny turniej dwóch ogni okazał się strzałem w dziesiątkę. Na otwarciu zaprezentowały się nasze utalentowane uczennice klas 4 – żorskie Mażoretki – wykonując popis swoich niezwykłych umiejętności. Gościnnie wystąpiła również Dżesika Skórksa – solistka zespołu Eksplozja z Żor, medalistka wielu tanecznych festiwali i mistrzostw w Polsce i Europie. Dziękujemy za gościnny występ! Hiszpańscy uczniowie i nauczyciele z wielkim zdumieniem obserwowali popisy dziewcząt.
Następnie rozpoczął się turniej. Uczniowie hiszpańscy dołączyli do drużyn klas 6-tych. Było emocjonująco i niebywale walecznie!
Wszystkim przydał się więc kolejny punkt czwartkowego programu – ralaksujący czas w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Żorach. Uczniowie poznali naszych wolontariuszy: Marinę Asensio Rincón z Hiszpanii, Alisę Martirosyan z Armenii, Charlélie Durieu z Francji oraz Dmitra Klachkievich z Białorusi. Podczas zajęć towarzyszyła nam koordynatorka ich pracy p. Aleksandra Kuczmierczyk.
Kolejnym etapem naszej przygody była wizyta w Westernowym Miasteczku TWINPIGS. Dlatego też po szybkim obiedzie udaliśmy się w kierunku dzielnicy Kleszczówka. Uczniowie byli zachwyceni. Piękna pogoda, atrakcje parku i gościnne przyjęcie pracowników Twinpigs dały nam wszystkim wiele radości.
Środa to był niesamowity dzień – pełen pracy i różnorodnych wrażeń. Przedpołudnie spędziliśmy w szkolnym ogrodzie, pracując nad naszymi wielorakimi inteligencjami. W każdej ze stacji rozwiązywaliśmy zadania i zagadki, próbując w międzynarodowych grupach osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Ostatnim etapem był quiz w Kahoot sprawdzający słownictwo i wiedzę z historii i kultury naszego miasta. Wszyscy uczniowie otrzymali książkowe nagrody i polskie słodkości za niesamowite zaangażowanie i bardzo dobre wyniki w rozgrywkach.
Po obiedzie udaliśmy się na wycieczkę na żorski basen. Mieliśmy okazję zobaczyć jak świetnie pływają nasi uczniowie – pływacy, sami uczestniczyliśmy też w zajęciach zorganizowanych przez instruktora pływania p. Marka Waldona oraz z wielką radością korzystaliśmy z atrakcji Aquarionu. Taka zabawa to świetny relaks!
Popołudnie spędziliśmy w gronie wszystkich erasmusowych rodzin w Parku Piaskownia. Kiełbaski, sałatki, ciasta i przeróżne smakołyki przygotowane przez naszych Rodziców – były dla naszych hiszpańskich gości niezwykłą kulinarną atrakcją. A teren Parku – pełen cudownych roślin, drzew i kolekcji roślinnych, obejmujący swym zasięgiem staw i las– okazał się dla wszystkich niezwykłą atrakcją.
Uczniowie, rodzice i nauczyciele – wszyscy miło spędziliśmy czas. Graliśmy w piłkę, spacerowaliśmy, rozmawialiśmy, śpiewaliśmy wspólnie piosenki … było fantastycznie!
Dziękujemy Naszym Wspaniałym Uczniom i ich Rodzicom za wspólnie spędzony czas!
Dnia 30 maja wybraliśmy się na wycieczkę do Krakowa. Erasmusowa grupa uczniów miała wczesną pobudkę i już o 7.15 wstawiła się na zbiórce pod szkołą.
Piękna pogoda, słoneczko i humory dopisywały przez cały dzień. Zwiedzaliśmy miasto, poznawaliśmy jego najpiękniejsze zakątki – WAWEL, smoczą jamę, katedrę, kościół Mariacki, dziedziniec Collegium Maius – najstarszego budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego, Sukiennice i Stare Miasto. Rozwiązywaliśmy zagadki, wykonywaliśmy przygotowane przez przewodnika zadania, ale przede wszystkim uczyliśmy się pracować w międzynarodowych grupach – English is easy, English is FUN
Po pysznym obiedzie i polskich lodach udaliśmy się w podróż powrotną. Uczniowie pomimo zmęczenia mieli jeszcze dużo energii, by całą drogę śpiewać wspólnie piosenki. Cóż to był za dzień! Of course, it was a CRACOW DAY !!!
Dnia 28 maja hiszpańscy uczniowie grupy Erasmus+ wyruszyli na kolejne międzynarodowe spotkanie. Lot mieli udany, choć nie bez przygód. Wylądowali z dwugodzinnym opóźnieniem i w hotelu wstawili
sie dopiero o 4 nad ranem. Po pysznym hotelowym śniadaniu przybyli na oficjalne powitanie w szkole. Podczas akademii witała ich Dyrekcja, nauczyciele oraz zebrani uczniowie. Dzień przyniósł wiele
emocji. Nauka gry na flecie i wspólne zajęcia z tańca pokazały, że grupa Erasmus+ to wyjątkowo utalentowani uczniowie! A z kolei piesza wycieczka do Muzeum Ognia, poznanie historii naszego miasta
i zwiedzanie jego ciekawych zakątków okazała się świetnym początkiem naszej wspólnej przygody. O 17.30 uczniowie udali się do swoich rodzin. Dzień uważamy za niezwykle udany! We wtorek - KRAKÓW.
W czasie kolejnego internetowego spotkania z uczniami szkoły partnerskiej przeprowadziliśmy ćwiczenia mające na celu rozwój inteligencji matematyczno-logicznej oraz przestrzennej. Każda ze szkół przygotowała matematyczne zadania tekstowe do rozwiązania dla zaprzyjaźnionych uczniów. Kolejnym zadaniem było odgadnięcie nazwy europejskiego budynku przypominającego jakąś figurę geometryczną po wysłuchaniu opisu.
I miejsce: Zosia Kapustka z kl. 4e (169 głosów)
II miejsce: Natalia Kołodziej z kl. 4d (160 głosów)
III miejsce: Natasza Szleng z kl. 4c (64 głosy)
W sumie oddano 451 głosów! Dziękujemy za udział w głosowaniu! Zwycięzcom gratulujemy! Wkrótce zostaną rozdane nagrody.
Głosowanie zostaje przedłużone do piątku 3 marca.
Konkurs na najlepszą stronę tytułową historyjki Erasmus+
Zapraszamy do udziału w konkursie polegającym na stworzeniu w programie Paint strony tytułowej pasującej do historyjki, którą wymyślili uczniowie polskiej i hiszpańskiej drużyny Erasmus+. Strona tytułowa nie musi zawierać tytułu, ale należy umieścić na niej logo Erasmus+. Prace należy przesyłać w formie elektronicznej na adres anmaja@wp.pl do poniedziałku 6 lutego. Następnie odbędzie się głosowanie online na najlepszą pracę.
http://www.youblisher.com/p/1763096-a-story-about-anger/
Celem historyjki jest pokazanie uczniom, jak można radzić sobie z negatywnymi emocjami. Co więcej, uczniowie oprócz rozwijania umiejętności językowych poznają narzędzie internetowe - youblisher.com służące do tworzenia elektronicznej książki, tzw. e booka.
Tym razem uczniowie hiszpańskiej i polskiej szkoły spotkali się, żeby sprawdzić znajomość słownictwa z historyjki o gniewie. Każda grupa przygotowała zdania z lukami, obrazki przedstawiające słówka oraz pantomimę. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z naszego spotkania!
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com