PONOWNA WIZYTA NAUCZYCIELI SP 17 w SZKOLE PARTENRSKIEJ W MONZON

 

16 października troje nauczycieli ze Szkoły Podstawowej Nr 17 z Żor w ramach programu Erasmus + udało się na kolejną wizytę do Hiszpanii, by tam pracować nad wspólnym projektem ¨ The Same English, different minds ¨. Wizyta potrwała do 19 października i w tym czasie odbyły się m.in. konferencja szkoleniowa dla grupy hiszpańskich nauczycieli, podczas której omawiane były główne założenia projektu, proces składania aplikacji w programie ERASMUS+, jak również jego wpływ na szkołę.

 

Ponadto polscy nauczyciele udzielili wywiadu dla szkolnego radia, odpowiadając na pytania hiszpańskich uczniów na temat miasta Żory oraz wrażeń swoich i uczniów z ostatniej wizyty w Monzón.

link do wywiadu: http://www.ivoox.com/erasmus-interview-audios-mp3_rf_14884406_1.html

 

Kolejnym punktem programu wizyty było uczestnictwo w lekcjach prowadzonych w języku angielskim. Szkoła w Monzón realizuje bowiem program nauczania dwujęzycznego. Podczas wizyty omówione zostały również zadania projektowe przewidziane na ten rok szkolny.

 


ulotka dla nauczycieli przedstawiająca ćwiczenia rozwijające inteligencję emocjonalną uczniów


Promujemy rezultaty naszego projektu w Bibliotece Miejskiej Nr 7.

Upowszechniamy działania projektowe w szkole.

Uczniowie klas 5 i 6-tych wykonali ćwiczenie rozwijające inteligencję emocjonalną. Każdy z nich miał za zadanie wypisać na płatkach kwiatów pozytywne cechy jednej osoby z klasy.

WIDEOKONFERENCJA ZE SZKOŁĄ PARTNERSKĄ W MONZÓN

26 maja w naszej szkole odbyło się wirtualne spotkanie z użyciem programu Skype ze szkołą partnerską z Monzón. Spotkanie dotyczyło inteligencji emocjonalnej. Uczniowie zadawali sobie pytania oraz opowiadali o swoich talentach i mocnych stronach.

Każda ze szkół przedstawiła stworzone multimedialne prezentacje dotyczące hiszpańskiej roślinności, historii i architektury Monzón.

PROMOCJA NASZEGO PROJEKTU W WYDZIALE EDUKACJI          W ŻORACH

PROMOCJA NASZEGO PROJEKTU PODCZAS SZKOLNEGO FESTYNU RODZINNEGO 14 MAJA

relacja z wyjazdu do partnerskiej szkoły w Hiszpanii

A TO PREZENTACJE STWORZONE PRZEZ NAS - wyświetlane podczas rodzinnego festynu 14 maja

FILM STWORZONY PRZEZ NASZYCH PRZYJACIÓŁ Z HISZPANII

 

UCZNIOWIE SP Nr 17 Z WIZYTĄ W HISZPANII

 

Na czym polega projekt, który Państwo realizujecie w ramach programu Erasmus+?

 

Celem dwuletniego projektu o nazwie "The same English, different minds", który realizujemy wraz z hiszpańską szkołą z Monzón, jest przede wszystkim rozwój znajomości języka angielskiego z wykorzystaniem teorii wielorakich inteligencji, rozwój inteligencji emocjonalnej, znajomości technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz poznanie kultury hiszpańskiej. Uczniowie w trakcie roku szkolnego uczęszczają na cotygodniowe zajęcia, podczas których rozwijają te umiejętności. Projekt zakłada również wymianę uczniowską oraz nauczycielską.

 

Wiemy, że odbyła się już jakaś wymiana...

 

Tak, a nawet dwie. W listopadzie ubiegłego roku odwiedziło naszą szkołę czterech nauczycieli z Hiszpanii. Wspólnie dopracowywaliśmy szczegóły współpracy naszych szkół. W tej chwili jesteśmy po wizycie w hiszpańskiej szkole, która trwała 5 dni i okazała się wspaniałym przeżyciem i doświadczeniem, nie tylko dla uczniów, ale również dla nas, nauczycieli. W wyjeździe uczestniczyło 10 uczniów klas piątych oraz nauczyciele koordynujący program, panie: Anna Wądołowska, Marta Mazur i Renata Kaczmarek. Głównym celem spotkania w Hiszpanii było nagranie scenek w międzynarodowych grupach rozwijających inteligencje emocjonalną naszych uczniów, poznanie typowej hiszpańskiej roślinności, czy też historii miasta Monzón. Prócz zajęć warsztatowych wzięliśmy udział w wielu wycieczkach i spotkaniach. Byliśmy częścią Tygodnia Kultury organizowanego corocznie w naszej partnerskiej placówce.

 

Jak oceniacie pobyt w hiszpańskiej szkole?

 

Wyjazd do Hiszpanii był fantastycznym czasem dla nas wszystkich. Mieliśmy napięty grafik, ale zajęcia były bardzo urozmaicone. Uczniowie w dużej mierze spędzali czas ze swoimi hiszpańskimi rówieśnikami, spali w ich domach. Mieli więc okazję do ciągłego porozumiewania się w języku angielskim, próbowali też swych możliwości w języku hiszpańskim.

 

Jakie korzyści wynikły z wizyty w Hiszpanii?

 

Przede wszystkim należy wymienić korzyści lingwistyczne. Uczniowie nabrali większej pewności w mówieniu w języku angielskim. Nie mniej ważne jest jednak to, iż nasi podopieczni wiedzą teraz po co uczą się języków obcych. Ich znajomość pozwala bowiem swobodnie zwiedzać świat, poznawać inne kultury, zawierać nowe, interesujące przyjaźnie.

 

Co jeszcze przed Wami?

 

No tak. To nie koniec naszej przygody. Już na jesień tego roku nauczyciele naszej szkoły wybierają się z kilkudniową wizytą ponownie do Monzón, by pracować nad szczegółami naszego wspólnego projektu. Z kolei wiosną przyszłego roku spodziewamy się wizyty hiszpańskich szóstoklasistów w naszej szkole. Już teraz zaczynamy planować ich pobyt i z niecierpliwością czekamy na ich przybycie.

 

Życzymy zatem powodzenia i dziękujemy za wywiad.

 

 

 

Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.

 

 

 

 

 

 

 



RELACJA Z KAŻDEGO DNIA POBYTU W HISZPAŃSKIEJ SZKOLE

Dzien szósty

TIME TO SAY "GOODBYE"

Ostatni dzien naszego pobytu w Monzon rozpoczął sie oglądaniem spektaklu o najbardziej znanych bajkach po angielsku w miejscowym teatrze. Widowisko bylo przygotowane na najwyzszym poziomie i bardzo podobalo sie uczniom, szczegolnie, ze rowniez oni wspoltworzyli sztuke, pojawiajac sie na scenie. Takze i jednej z naszych podopiecznych udalo sie byc na scenie! Ktorej? Przyjrzyjcie sie blizej:) Bylo to cos niecodziennego i bardzo ciekawego i stanowilo swietne podsumowanie rozwijania zdolnosci jezykowych uczniow. Po spektaklu udalismy sie na spotkanie z podroznikiem, ktorego poznalismy w pierwszy dzien, by obejrzec galerie fotografii zrobionych przez niego. Uczniowie mogli rowniez porozmawiac z Jorge i dowiedziec sie wiecej o jego podrozach. Nastepnie czekala nas mila niespodzianka! Burmistrz miasta Monzon zaprosil nas do urzedu miasta, by chwile z nami porozmawiac i blizej nas poznac oraz by opowiedziec kilka slow o historii miasta. Obylo sie bez stresu, poniewaz okazal sie bardzo sympatycznym czlowiekiem a nasi uczniowie mieli okazje usiasc w sali konferencyjnej, tam gdzie zwykle siadaja czlonkowie rady miasta:) Dostalismy rowniez prezent - ksiazke o Monzon. Teraz czekala nas chwila relaksu na miejscowym placu zabaw, po ktorej udalismy sie ponownie przed urzad miasta, by zakonczyc przedpoludnie.....zumba oraz tanczeniem hip-hopu w centrum miasta! Bylo to cos naprawde niesamowitego, rowniez dlatego, ze brala w tym udzial cala szkola CEIP 3 a przygladali sie nam zebrani mieszkancy, rodzice oraz urzednicy zaciekawnieni niecodzienna sytuacja:) Bylo naprawde super! Po skonsumowaniu ostatniego lunchu, nasi uczniowie udali sie do goszczacych rodzin by przygotwac sie do podrozy. O godz. 16:30 po zapozowaniu do ostatniego wspolnego zdjecia oraz pozegnaniu wszystkich zebranych, wyruszlismy na lotnisko do Barcelony. Byla to piekna przygoda, swietna lekcja angielskiego i poznawania innej kultury:) Wszystkie zalozenia projektowe zostaly zrealizowane a my z niecierpliwoscia czekamy na rewizyte hiszpanskiej grupy:) GRACIAS POR TODO AMIGOS! 


nagrania z happeningu na placu przed urzędem miasta w Monzón                - nasi uczniowie tańczą zumbę i hip-hop razem ze                                             społecznością szkolną w Monzón

https://www.facebook.com/agrupacionpadresmonzon3/videos/1086837584723185/

https://www.facebook.com/agrupacionpadresmonzon3/videos/1086811388059138/


Dzien piaty

THE LONGEST DAY EVER

Dzisiejszy dzien obfitowal w atrakcje... Rano wybralismy sie na wycieczke do miasta Huesca i z przewodnikiem zwiedzilismy najwazniejsze miejsca. Tym razem w wycieczce uczestniczyli tylko uczniowie druzyn Erasmusa+ wraz z opiekunami i dyrektorem szkoly. Pozniej udalismy sie do Alquezar, miasta przepieknie polozonego w kanionie rzeki Vero. Z miejsca parkingu udalismy sie na sam dol kanionu by podziwiac niesamowite widoki. Schodzac w dol widzielismy roznego rodzaju wytwory skalne i roslinnosc. Przy rzece Vero moglismy chwile odpoczac i cieszyc sie widokiem pieknej lazurowej wody. Wchodzac w gore rzeki, minelismy wodospad i jego widok juz calkowicie podbil nasze serca, byl niesamowity. Dalej czekala nas wedrowka w gore, by dojsc do miasteczka i zjesc posilek. Droga powrotna minela szybko i nasi uczniowie udali sie na krotki odpoczynek do rodzin. O godz. 20 tej spotkalismy sie znowu by rozpoczac " Noc w szkole".  Uczniowie uczestniczacy w imprezie brali udzial w zajeciach hip-hopu oraz nauki gry na bebnach. Zespol bebniarzy dal profesjonalny wystep, podobnie jak nauczyciel tanca, ktory zachecal do pokazania swoich umiejetnosci. Nasi podopieczni byli zachwyceni roznorodnoscia zajec. O godz. 21:30 udalismy sie wszyscy na wspolna kolacje, na stolowke, gdzie razem z rodzicami, nauczycielami oraz zespolami zjedlismy posilek. Zaopatrzeni w karimaty, spiwory oraz bluzy uczniowie udali sie do sali, gdzie beda spac..... Noc w szkole czas zaczac! Dobrej nocy :)


Dzien czwarty

CYCLING DAY

Sroda byla przewidziana w naszej partnerskiej szkole jako dzien wycieczki pieszej lub rowerowej do miasta La Almunia. Ponad godzinny spacer w pieknej pogodzie i cudownej okolicy byl okazja do rozmow i dalszego poznawania sie uczniow obu szkol. Wycieczke  wszyscy uczestnicy zakonczyli na boisku miejsowej szkoly jedzac przygotowane przez rodziny kanapki. Udalo nam sie rowniez odwiedzic pobliska kawiarnie i zjesc lody. Do szkoly wrocilismy autobusem, by zjesc lunch oraz rozpoczac kolejna ture wspolnych warsztatow. Tym razem podzielilismy sie na dwie grupy: jedna grupa nagrywala scenki dotyczace inteligencji emocjonalnej, z uzyciem przywiezionych przez nas pacynek, a druga podejmujac sie roznorodnych zadan rozwijala slownictwo zwiazane z emocjami. Popoludnie nasi uczniowie spedzili z rodzinami,  by nabrac sily na kolejny ekscytujacy dzien!


Dzien trzeci

SPORTS DAY

Wtorek okazal sie niezwykle wyczerpujacym, ale ekscytujacym dniem. Od zbiorki o godzinie 9tej az po lunch uczestniczylismy w grach i zabawach sportowych z cala szkola. Bralismy udzial w zajeciach judo, rugby, tenisa (padel) oraz tanczylismy zumbe na boisku szkolnym. Uczniowie byli zachwyceni mozliwoscia poznania nowych dyscyplin. Swietnie radzili sobie zarowno sportowo jak i jezykowo!

Po lunchu i krotkim odpoczynku w domach rodzin, spotkalismy sie ponownie by przetrenowac scenki zwiazane z projektem. Wreczylismy rowniez przygotowane dla hiszpanskiej szkoly prezenty. Wszystkim sie bardzo podobaly...... a slodycze smakowaly!

Nastepnie wybralismy sie na piesza wycieczke do zamku w Monzon. W czasie zwiedzania towarzyszyla nam przewodniczka, ktora opowiadala ciekawe historie o zamku i miescie. 

Pod koniec dnia hiszpanska pogoda splatala nam figla. Rozstalismy sie w deszczu jednak nastroje pozostaly niezmiennie pogodne. Dzien trzeci naszej przygody przeszedl do historii...:)

 

 


Dzien drugi

WELCOME DAY

Po pysznym, hiszpanskim sniadaniu w hotelu w centrum miasta udalismy sie na akademie powitalna do partnerskiej szkoly. Tam zostalismy przywitani, nie tylko przez uczniow i nauczycieli, ale rowniez dyrekcje i wladze lokalne Monzon. Tym samym rozpoczelismy tydzien kultury corocznie organizowany w szkole CEIP 3 Monzon. Poniedzialek to dzien powitalny. 

Po akademii zjedlismy brunch a nastepnie uczestniczylismy w spotkaniu z miejscowym podroznikiem, ktory po angielsku opowiadal o swojej wyprawie w Pireneje. Po krotkiej przerwie przeszlismy do szkolnej stolowki i razem z innymi uczniami zjedlismy hiszpanski lunch. Przedpoludnie zakonczylismy zwiedzaniem szkoly. Wnetrza sa rzeczywiscie imponujace. O godzinie 15tej nasi uczniowie poznali rodziny goszczace i udali sie do ich domow. 

Spotkalismy sie ponownie o godz. 17tej by rozpoczac popoludniowa ture zajec. Pracowalismy nad scenkami rozwijajacymi inteligencje emocjonalna, a nastepnie udalismy sie na spacer po miescie. Towarzyszyla nam rodzina z Polski mieszkajaca w Monzon.

Postawa naszych uczniow zasluguje na pochwale. Chetnie uzywaja jezyka angielskiego jak i poznanych slow hiszpanskich . Latwo nawiazuja kontakty z rowiesnikami i z niecierpliowscia czekaja na jutrzejszy dzien....


Dzien pierwszy

No i jestemy w Hiszpanii...

Po pozegnaniu przed szkola przez rodzicow oraz dyrekcje szkoly wyruszlismy do Hiszpanii. Droga na lotnisko uplynela nam bardzo szybko, a odprawa nie przysporzyla zadnych klopotow. Zadowoleni wsiedlismy do samolotu i z zachwytem obserwowalismy nasz start. Dla niektorych byl to pierwszy lot.  Widoki - przepiekne! Po spokojnym ladowaniu w Barcelonie,  udalismy sie na pyszna przekaske, ktora przygotowali dla nas nauczyciele hiszpanscy. Dalej czekala nas tylko podroz busem do miasta Monzon i zameldowanie sie w hotelu w centrum miasta. Dzien uplynal nam pod znakiem wielu wrazen i nie mozemy doczekac sie jutra. Przesylamy pozdrowienia! :)

Witaj Hiszpanio!


transmisja na żywo z akademii w Monzón

Jutro, tj. 11 kwietnia, będzie można oglądnąć akademię w hiszpańskiej szkole podczas, której zostaniemy oficjalnie przywitani.

Wystarczy zainstalować aplikację Periscope i połączyć się z użytkownikiem ceipmonzon3. ZAPRASZAMY!


przygotowania do wyjazdu do Hiszpanii

Prezenty dla naszych hiszpańskich partnerów przygotowane!

Dziękujemy pani Danucie Gdali oraz p. Marcie Mazur!

tworzymy komiksy na stronie toondoo ze scenkami, które będziemy odgrywać razem z hiszpańskimi uczniami podczas wizyty w partnerskiej szkole

zapoznajemy się z rozmówkami w j. angielskim i hiszpańskim przygotowanymi specjalnie na wycieczkę do Hiszpanii

upowszechniamy w szkole działania projektowe

Uczniowie klas 6-tych rozwijają słownictwo w języku angielskim (nazwy emocji) z zastosowaniem teorii wielorakich inteligencji (kinestetycznej, intra-personalnej, muzycznej, emocjonalnej). Podczas słuchania piosenki w języku angielskim o uczuciach, uczniowie rysowali twarze przedstawiające różne emocje oraz nazywali je.

Uczniowie klas 6-tych rozwijają swoją wiedzę o czasach Present Perfect i Past Simple wykorzystując narzędzie internetowe: Toondoo.

Uczniowie klas 6-tych tworzą multimedialne mówiące awatary z opisem uczniów w języku angielskim.

 

http://www.voki.com/site/pickup?scid=12686604&width=575&height=323&chsm=b88f4333a049d07192cdaa1f56d883e4

 

http://www.voki.com/site/pickup?scid=12686609&width=575&height=323&chsm=cf1014c78ffb9df76090dff519abc39c

 

http://www.voki.com/site/pickup?scid=12686622&width=575&height=323&chsm=573341e2a845f1785330afc25d068f40

 

Uczniowie klasy 3e utrwalają słownictwo z pomocą prezentacji multimedialnej w Power Point przygotowanej przez uczennicę Zosię Kapustkę.


Uczniowie klasy 6b utrwalają nazwy emocji jednocześnie rozwijając inteligencję przyrodniczą, kinestetyczną oraz interpersonalną.

Klasa 6 d stworzyła mapy myśli w programie Popplet - uczniowie utrwalali wiadomości o stopniowaniu przymiotników.

szkolenie dla nauczycieli i rodziców

 

W czwartek, 7 kwietnia, o godz. 18:00 w naszej szkole (w jadalni) odbędzie się godzinne szkolenie dla rodziców. Szkolenie dla nauczycieli odbędzie się  w godzinach 15:00 - 18:00. Szkolenie organizowane jest ze środków unijnych w ramach programu Erasmus+. Temat szkolenia: ćwiczenia stymulujące inteligencje wielorakie. Prowadzący szkolenie zapozna uczestników m.in. z koncepcją inteligencji wielorakich odniesioną do rzeczywistości szkolnej, czy też opowie o tym, jakie techniki wykorzystać do pobudzania inteligencji wielorakich.

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu!

Warto dowiedzieć się, jak pomóc własnemu dziecku w rozwoju oraz nauce.

Osoby chętne prosimy o potwierdzenie swojej obecności do środy 6 kwietnia. Zgłoszenia u Anny Wądołowskiej przez e-dziennik lub osobiście.

nauka słownictwa (rozwijanie inteligencji wielorakich oraz   wiedzy o narzędziach TIK)

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ                                              PROJEKTOWYCH W I SEMESTRZE ROKU SZK. 2015/16

rozdanie nagród

                          wyniki konkursu                                             'pacynka/laleczka projektu Erasmus+'

Po burzliwych dyskusjach i wielu obliczeniach prezentujemy OSTATECZNE wyniki GŁOSOWAŃ. WSZYSTKIM UCZESTNIKOM DZIĘKUJEMY ZA UDZIAŁ W KONKURSIE, A ZWYCIĘZCOM SERDECZNIE GRATULUJEMY !!!

1 MIEJSCE: LALECZKA NR 2

 (1M. – GŁOSOWANIE UCZNIÓW I NAUCZYCIELI, 2 M. – GŁOSOWANIE RODZICÓW, 1M. – GŁOSOWANIE INTERNETOWE)

 

2 MIEJSCE: LALECZKA NR 4

(1 M. – GŁOSOWANIE RODZICÓW, 2 M. – GŁOSOWANIE INTERNETOWE)

2 MIEJSCE: LALECZKA NR 7

(3 M. – GŁOSOWANIE RODZICÓW, 1 M. – GŁOSOWANIE INTERNETOWE)

 

3 MIEJSCE: LALECZKA NR 10

(3 M. – GŁOSOWANIE UCZNIÓW I NAUCZYCIELI, 3 M. – GŁOSOWANIE INTERNETOWE)

3 MIEJSCE: LALECZKA NR 3

(2 M. – GŁOSOWANIE UCZNIÓW I NAUCZYCIELI, 4 M. – GŁOSOWANIE INTERNETOWE)

 

Informujemy, iż wszyscy uczestnicy konkursu zostaną nagrodzeni. Nagrody zostaną wręczone po feriach zimowych. Najlepsze pacynki wyjadą razem z uczniami drużyny ERASMUS+ do szkoły partnerskiej w Hiszpanii w kwietniu 2016 r.

                wyniki głosowania internetowego

1 miejsce - laleczka nr 7 i 2

2 miejsce - laleczka nr 4

3 miejsce - laleczka nr 10

         link do strony internetowej, gdzie można                   zagłosować na najładniejszą laleczkę

https://www.surveymonkey.com/r/MMCFFDF

 

głosować można od piątku 5 lutego do wtorku 9 lutego (do godz. 17:00)

   głosowanie internetowe na najlepszą pacynkę

W piątek 5 lutego rozpocznie się głosowanie internetowe na najlepszą pacynkę. Głosowanie potrwa do wtorku 9 lutego do godz. 17.00. Wybierać będzie można spośród 8 laleczek, które zdobyły najwięcej głosów podczas głosowań szkolnych (nr 2, 3, 10, 7, 4, 12, 14, 15). W piątek na szkolnej stronie internetowej pojawi się link do strony, gdzie będzie można oddać głos na swoją ulubioną laleczkę.

                najlepsze pacynki wybrane w głosowaniu przez                                                uczniów i nauczycieli 2 i 3 lutego

57 głosów praca wykonana przez Alana Kuśmirek z kl. 4c
57 głosów praca wykonana przez Alana Kuśmirek z kl. 4c
 44 głosy - laleczka z numerem 3 - praca wykonana przez Małgorzatę Pawełczyk z kl. 3e
44 głosy - praca wykonana przez Małgorzatę Pawelczyk z kl. 3e
39 głosów - praca wykonana przez Paulinę Samek z kl. 6b
39 głosów - praca wykonana przez Paulinę Samek z kl. 6b
37 głosów - praca wykonana przez Natana Kuśmirek z kl. 5c
37 głosów - praca wykonana przez Natana Kuśmirek z kl. 5c
31 głosów - praca wykonana przez Konstancję Gdala z kl. 5c
31 głosów - praca wykonana przez Konstancję Gdala z kl. 5c
13 głosów - Nadia i ....... Lala (kl. 5g)
13 głosów - Nadia i ....... Lala (kl. 5g)
13 głosów - Dawid Rogus, kl. 5g
13 głosów - Dawid Rogus, kl. 5g
szkolne głosowanie uczniów i nauczycieli
szkolne głosowanie uczniów i nauczycieli

        najlepsze pacynki wybrane w głosowaniu przez rodziców                                   podczas zebrania rodziców 1 lutego

45 głosów (Konstancja Gdala, kl. 5c)
45 głosów (Konstancja Gdala, kl. 5c)
43 głosy (Alan Kuśmirek 4c)
43 głosy (Alan Kuśmirek 4c)
40 głosów (Natan Kuśmirek kl. 5c)
40 głosów (Natan Kuśmirek kl. 5c)
 30 głosów - praca wykonana przez Małgorzatę Pawelczyk z kl. 3e
30 głosów - praca wykonana przez Małgorzatę Pawelczyk z kl. 3e
16 głosów - Zuzanna Struczyk z kl. 1a
16 głosów - Zuzanna Struczyk z kl. 1a
rodzice głosujący na pacynkę Erasmus+
rodzice głosujący na pacynkę Erasmus+

      głosowanie na pacynkę/laleczkę projektu

uczniowie naszej szkoły stworzyli następujące pacynki/laleczki uosabiające

typowego Polaka/Polkę oraz Hiszpana/Hiszpankę

              projektowe działania w styczniu

W styczniu uczniowie należący do drużyny Erasmusa:

-odegrali scenki, które miały na celu utrwalenie słownictwa (rozwijali w ten sposób inteligencję interpersonalną, ruchową i językową);

-zapoznali się z prezentacjami o uczniach z hiszpańskiej szkoły partnerskiej:

-stworzyli mówiące awatary o uczniach z Hiszpanii za pomocą programu Voki

- zapoznali się z wynikami ankiety o wielorakich inteligencjach oraz z multimedialnym plakatem (Glogster) prezentującym informacje o wielorakich inteligencjach

 

                 konkurs - pacynka Erasmus+

KONKURS – PACYNKA ERASMUS+

Szkolni koordynatorzy projektu, realizowanego przez naszą i hiszpańską szkołę w ramach programu Erasmus+, ogłaszają konkurs na najciekawszą pacynkę uosabiającą typowego Polaka/Polkę lub Hiszpana/Hiszpankę. Można wykorzystać wzory tradycyjnych strojów ludowych i regionalnych LUB wykazać się swoim pomysłem i kreatywnością. Wysokość pacynki nie powinna przekroczyć 60 centymetrów. Przykładowy szablon do pobrania u nauczycieli anglistów.Termin oddawania prac: piątek 29 stycznia. Wszystkie prace wystawione zostaną w holu szkoły a zwycięzcy wyłonieni w drodze głosowania. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody! Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie wszystkich uczniów i ich niewątpliwie pomocnych rodziców.

  ulotka o inteligencji emocjonalnej dla rodziców

                                     baner

w naszej szkole, niedaleko głównego wejścia, pojawił się kilka dni temu baner z informacjami o udziale naszej szkoły w projekcie "The same English, different minds" w ramach programu Erasmus+

 zapraszamy rodziców, nauczycieli oraz uczniów  do zapoznania się z multimedialnymi plakatami

które przedstawiają informacje dotyczące inteligencji emocjonalnej oraz wielorakich inteligencji. Prace te zostały zamieszczone w zakładce 'dla rodziców'.

    projektowe działania w listopadzie i grudniu

W listopadzie i grudniu uczniowie bezpośrednio zaangażowani w pracę nad projektem:

 

- rozwiązali multimedialne ankiety dotyczące inteligencji emocjonalnej oraz wielorakich inteligencji

 

- ćwiczyli słownictwo związane z cechami charakteru, rodziną oraz zainteresowaniami,

 wykorzystaliśmy do tego możliwości internetu - dzięki takim narzędziom jak: purposegames, learningapps, vocabularyspellingcity, popplet, jigsawplanet, prezi uczniowie utrwalali poznane słowa oraz rozwijali swoje wielorakie inteligencje, m.in. językową, matematyczno-logiczną, wizualno-przestrzenną, muzyczną oraz intrapersonalną.

 

Uczniowie stworzyli również prezentacje o sobie przy użyciu narzędzia Padlet oraz PiZap wykorzystując poznane wcześniej słownictwo.

 

Zapraszamy do zakładki 'materiały', aby obejrzeć wszystkie nasze dotychczasowe rezultaty.

       wizyta hiszpańskich nauczycieli                           w naszej szkole

Nauczyciele ze szkoły partnerskiej w Hiszpanii gościli w naszej szkole 9 i 10 listopada. Ich trzydniowy pobyt w Polsce rozpoczęliśmy od uroczystego powitania na sali gimnastycznej. W ceremonii wzięła udział Dyrekcja naszej szkoły, uczniowie, nauczyciele oraz przedstawiciel Rady Rodziców - pani Saternus, która zadziwiła wszystkich swoim przywitaniem gości w języku angielskim. Nasi goście z radością uczestniczyli w przygotowanych dla nich niespodziankach artystycznych. Nekane, Gemma, Alvaro i Marian byli zachwyceni możliwością zagrania razem z naszym zespołem fletowym pod batutą niezastąpionego muzyka, pana Tomasza Świercza. Hiszpańscy partnerzy naszej szkoły mieli również okazję posłuchać i zobaczyć prezentację o Polsce przygotowaną w programie Prezi oraz wysłuchać piosenki "Buenos Dias" w wykonaniu uczniów klasy 5c. 

Podczas pozostałych dwóch dni nauczyciele polscy i hiszpańscy wspólnie pracowali nad działaniami związanymi z realizacją naszego projektu. Hiszpanie zwiedzali również naszą szkołę i uczestniczyli w lekcji języka angielskiego prowadzonej przez pana Arkadiusza Wądołowskiego.


    wyniki głosowania na logo naszego                                projektu

tutaj można sprawdzić wyniki głosowania na najlepsze logo:


https://erasmusmonzory.typeform.com/report/scIOWu/XXCd



a oto zwycięskie logo:

 

 

Zwycięskie logo zostało stworzone przez uczniów polskiej szkoły, w głosowaniu zdobyło 290 głosów. W głosowaniu oddano 701 głosów. Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział w głosowaniu!


      internetowe głosowanie na logo                                     projektu

Wchodząc na link: https://erasmusmonzory.typeform.com/to/scIOWu można zagłosować na najlepsze logo naszego projektu. Link będzie aktywny od godz. 10 w dniach: 3 i 4 listopada. Na stronie internetowej, gdzie będzie odbywać się głosowanie, znajdą się prace naszych oraz hiszpańskich uczniów. Do głosowania zapraszamy uczniów, rodziców oraz nauczycieli.

          jeszcze jedna propozycja loga 

Praca ta została stworzona przez uczniów z drużyny Erasmusa+ i również weźmie udział w głosowaniu internetowym.

      wyniki głosowania na najlepsze                     propozycje loga projektu

wybrane prace wezmą udział w internetowym głosowaniu na logo naszego projektu wraz z propozycjami loga stworzonymi przez uczniów naszej partnerskiej szkoły z Hiszpanii;

uczniom zaangażowanym w tworzenie prac serdecznie dziękujemy za ich przygotowanie oraz gratulujemy udanych pomysłów!


I miejsce - nr 19 (klasa 5b) 102 głosy
I miejsce - nr 19 (klasa 5b) 102 głosy
II miejsce - nr 1 (klasa 6a) 83 głosy
II miejsce - nr 1 (klasa 6a) 83 głosy
III miejsce - nr 15  (klasa 5e) 64 głosy
III miejsce - nr 15 (klasa 5e) 64 głosy
IV miejsce - nr 8 (klasa 6c) 60 głosów
IV miejsce - nr 8 (klasa 6c) 60 głosów
V miejsce - nr 17 (klasa 5e) 45 głosów
V miejsce - nr 17 (klasa 5e) 45 głosów

Video konferencja 28.10

W środę- 28 października- odbyła się pierwsza video konferencja z udziałem uczniów, którzy tworzą projekt Erasmus + " The same English, different minds". Uczniowie mieli okazję, po raz pierwszy, porozmawiać ze sobą oraz zadawać i odpowiadać na pytania swoich obcojęzycznych rówieśników. Wszyscy spisali się świetnie-każdy przygotował jedno swoje pytanie oraz odpowiedzi na kilka innych pytań. Niektóre pytania były bardzo ciekawe - zapraszamy do galerii! 

  GŁOSOWANIE NA NAJLEPSZE LOGO

W poniedziałek i wtorek (26 i 27 października) w naszej szkole podczas długich przerw odbyło  się głosowanie na najlepsze 4 prace przedstawiające propozycje loga naszego projektu.  Wybrane przez nauczycieli i uczniów loga wraz z logami stworzonymi przez uczniów hiszpańskiej szkoły wezmą udział w internetowym głosowaniu. Zobaczcie jak wyglądało głosowanie i jakie zainteresowanie wywołało - zapraszamy do galerii!

 

Praca nad stworzeniem logo naszego                     projektu rozpoczęta.

Każda klasa 4-6 w naszej szkole ma za zadanie stworzyć propozycję loga dla naszego projektu.                               


 W tym miesiącu nauczycielom koordynującym projekt

(Renata Kaczmarek, Anna Wądołowska, Marta Mazur)

udało się zrealizować już kilka działań związanych z projektem, m.in.:

1) wideo konferencja nauczycieli polskich i hiszpańskich:

  • omówiliśmy następujące kwestie:

1) liczba uczniów uczestniczących w projekcie

2) pierwsze zajęcia z uczniami biorącymi udział w programie

3) ankiety i testy dla uczniów i rodziców do przygotowania i wypełnienia we wrześniu

4) czynności do wykonania z uczniami we wrześniu

5) wizyta nauczycieli hiszpańskich w polskiej szkole

 

2) przedstawienie rodzicom na zebraniu Rady Rodziców głównych celów projektu, zadań do realizacji we współpracy z rodzicami

 

3) wyłonienie uczniów, którzy będą brać udział w pracach projektowych przez kolejne dwa lata

  • są to uczniowie klas piątych:                                                                                                                                                                                                                                                     Oskar Miśków, Anna Kotulak, Wiktoria Bojarowicz, Julia Kamińska,  Adriana Piłatyk, Mateusz Gołek, Konstancja Gdala,  Filip Fiałkiewicz, Zuzanna Drozdowska, Piotr Kalamarz, Nikol Faryna, Nadia Lala, Wiktoria Trzeciak, Jakub Hajduk 

4) zebranie rodziców tych uczniów z nauczycielami 'koordynatorami'

  • Rodzice uczniów biorących udział w programie Erasmus+ zostali zapoznani z:                                                         a) ogólnymi informacjami o projekcie „The same English, different minds”, w którym bierze udział nasza szkoła (m.in. cele projektu, czas trwania projektu, harmonogram działań, daty wyjazdu do szkoły w Hiszpanii oraz przyjazdu uczniów hiszpańskich do polskiej szkoły, informacje o szkole partnerskiej)  b) z regulaminem uczestnictwa w zajęciach oraz w wycieczce do partnerskiej szkoły
  • Rodzice podpisali: a) listę obecności                                                                                                                                                                                            b) regulamin udziału w projekcie                                                                                                                                                            c)  zgody na udział dziecka w projekcie
  • Rodzice wypełnili również ankietę dotyczącą inteligencji emocjonalnej ich dzieci.

 

Zajęcia projektowe odbywają się dwa razy w tygodniu. Mamy za sobą już kilka zajęć. Kończymy już pracę nad prezentacją naszej szkoły w programie Microsoft Photo Story. W tym tygodniu zaczynamy tworzyć plan działań z pomocą narzędzia internetowego Time Toast.