Na czym polega nasz projekt?       


 

PLAN DZIAŁAŃ


ROK SZKOLNY 2015-2016

 

WRZESIEŃ        - wyłonienie grupy uczniów biorących bezpośredni udział w projekcie

                                                     - prezentacja szkół partnerskich na stronach internetowych szkół (Microsoft Photo Story)

                                                     - wystawa z informacjami o realizowanym projekcie na szkolnych korytarzach

                                                     - stworzenie planu działań za pomocą programu TimeRime

 

PAŹDZIERNIK   - uczniowie całej szkoły podczas zajęć z wychowawcą lub na zajęciach  plastycznych tworzą propozycje logo                                                                            projektu

                                                      - głosowanie całej społeczności szkolnej (również rodziców) na najlepsze logo (Facebook)

                                                    

LISTOPAD           - wizyta nauczycieli hiszpańskich w naszej szkole

                                                      - stworzenie multimedialnych i papierowych ulotek o inteligencji emocjonalnej dla  rodziców

                                                      - uczniowie rozwiązują ankietę dotyczącą wielorakich inteligencji, technologii  informacyjno-komunikacyjnych                                                                      inteligencji emocjonalnej (Survey Monkeys)

                                                       

GRUDZIEŃ         - zadanie na początek „Who am I?” (poznawanie/utrwalanie  słownictwa związanego z zainteresowaniami, cechami                                                             charakteru, rodziną z użyciem  internetowych narzędzi (Popplet, Jigsaw Planet, Learning Apps); tworzenie                                                                                 multimedialnych prezentacji uczniów (Glogster, PiZap, Voki)

 

STYCZEŃ             - uczniowie całej szkoły podczas zajęć z wychowawcą lub na zajęciach  plastycznych tworzą pacynki uosabiające                                                                  cechy narodowe

                                                    - głosowanie całej społeczności szkolnej na najlepszą pacynkę (Facebook)

                                                   - stworzenie multimedialnej prezentacji najlepszej pacynki (Prezi)


LUTY                          - stworzenie multimedialnej mapy myśli na temat zasad udanej komunikacji i  kooperacji w grupie (Popplet)

                                                  - uczniowie biorący udział w wycieczce do hiszpańskiej szkoły uczą się słownictwa i wyrażeń potrzebnych do                                                              odegrania międzynarodowych scenek rozwijających inteligencję emocjonalną (PiZap, Jigsaw Planet, Purpose                                                                 Games, Learning Apps)

 

MARZEC           - stworzenie planu podróży i pobytu w hiszpańskiej szkole (TripLine)

                                                  - stworzenie mini-rozmówek ze słownictwem i wyrażeniami użytecznymi  podczas podróży (ebook)

 

KWIECIEŃ        - podróż do partnerskiej szkoły w Monzón w Hiszpanii (odgrywanie scenek  rozwijających inteligencję emocjonalną                                                        z użyciem narodowych pacynek, nauka  tradycyjnych piosenek i tańców, wycieczka w góry – fotografowanie                                                                            charakterystycznych roślin, poznawanie historii miasta partnerskiego)

                                                  - hiszpańscy uczniowie tworzą multimedialny album o ważnych historycznych miejscach w ich mieście (Prezi) oraz                                                            tworzą oś czasu z ważnymi wydarzeniami związanymi z historią ich miasta (timetoast)

                                                  - polscy uczniowie tworzą multimedialny album z charakterystycznymi roślinami sfotografowanymi podczas                                                                       wizyty  w Hiszpanii

 

MAJ                       - wideokonferencja ze szkołą partnerską, prezentacja stworzonych przez uczniów albumów historycznych

                                                  i przyrodniczych

                                                 - edytowanie filmów ze scenkami w języku angielskim nagranych podczas wyprawy do hiszpańskiej szkoły

                                                  (MovieMaker, Pinnacle Studio)

 

CZERWIEC       - nauczyciele koordynujący projekt tworzą multimedialną ulotkę dla pozostałych nauczycieli zawierającą propozycję                                                    ćwiczeń rozwijających inteligencję emocjonalną

                                                  - działania ewaluacyjne oraz promowanie wypracowanych osiągnięć projektu

 

 

 

ROK SZKOLNY 2016-2017

 

WRZESIEŃ     - międzynarodowe spotkanie nauczycieli szkół partnerskich w hiszpańskiej szkole

 

PAŹDZIERNIK - uczniowie wymyślają terapeutyczną opowieść o gniewie/agresji (jedną część polscy uczniowie, drugą Hiszpanie)

 

LISTOPAD       - uczniowie w Polsce tworzą multimedialną książeczkę z otwierającymi się  obrazkami przedstawiającą terapeutyczną                                                   opowieść (ZooBurst)

                                                - uczniowie w Hiszpanii tworzą multimedialny komiks przedstawiający terapeutyczną opowieść (Pixton)

 

GRUDZIEŃ     - terapeutyczna opowieść prezentowana jest wszystkim uczniom w obu szkołach na lekcjach języka angielskiego,                                                               uczniowie mają za zadanie stworzyć tytułową stronę opowieści

 

STYCZEŃ        - głosowanie całej społeczności szkolnej (również rodziców) na najlepszą stronę tytułową(Facebook)

 

LUTY                  - matematyczno-kulturowe rozgrywki w języku angielskim pomiędzy uczniami partnerskich szkół

                                              -uczniowie tworzą multimedialny album ze znanymi europejskimi budynkami, które przypominają matematyczne                                  kształty (Prezi/Glogster)

MARZEC        - stworzenie planu podróży i pobytu w polskiej szkole (TripLine)

                                             - powtórzenie słownictwa i wyrażeń w języku angielskim użytecznych podczas wizyty uczniów ze szkoły partnerskiej

 

KWIECIEŃ    - wizyta uczniów z Hiszpanii w Polsce (konkurs na znajomość słownictwa poznanego w czasie trwania projektu, nauka                                                  tradycyjnych polskich piosenek i  tańców, wycieczka w góry – fotografowanie charakterystycznych polskich                                                                            roślin, poznawanie historii miasta Żory)

                                           - polscy uczniowie tworzą multimedialny album o ważnych historycznych miejscach w naszym mieście (Prezi) oraz                                                            tworzą oś czasu z ważnymi wydarzeniami związanymi z historią naszego miasta (timetoast)

                                          - hiszpańscy  uczniowie tworzą multimedialny album z charakterystycznymi roślinami sfotografowanymi podczas wizyty                                             w Polsce

                                          - wideokonferencja ze szkołą partnerską, prezentacja stworzonych przez uczniów albumów historycznych i                                                                             przyrodniczych

 

MAJ                    - uczniowie obu szkól tworzą multimedialne albumy o swoich dominujących wielorakich inteligencjach                                                                                        (Glogster/Padlet/Prezi)

 

CZERWIEC - działania ewaluacyjne oraz promujące wypracowane osiągnięcia projektu  (m.in. happeningi w obu partnerskich                                                             szkołach – zaproszenie gości z lokalnych szkół, prezentacja efektów projektu, warsztaty dla nauczycieli i uczniów)

 

 

 

Projekt jest finansowany przez Program Erasmus+ “Changing Lives. Opening minds.” Szkoła Podstawowa nr 17 w Żorach ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszystkie materiały informacyjne. Agencja Narodowa i Komisja Europejska nie odpowiada za wykorzystanie tych informacji w jakikolwiek sposób.