ROK SZKOLNY

2015 - 2016

 

 

 

 

 

 

 



Wrzesień - wyłonienie grupy uczniów biorących bezpośredni udział w projekcie

                            - prezentacja szkół partnerskich na stronach internetowych szkół

                               ( Microsoft Photo Story)

                             - wystawa z informacjami o realizowanym projekcie na szkolnych korytarzach

                            - stworzenie planu działań za pomocą programu Time Rime

 

Październik - stworzenie multimedialnych i papierowych ulotek o inteligencji emocjonalnej dla                                        rodziców

                            - uczniowie rozwiązują ankietę dotyczącą wielorakich inteligencji, technologii

                              informacyjno - komunikacyjnych oraz inteligencji emocjonalnej ( Survey Monkeys )

                              - uczniowie biorą udział w video konferencji z rówieśnikami z Hiszpanii

Listopad - zadanie na początek " Who am I ?" - poznawanie, utrwalanie słownictwa związanego z                                     zainteresowaniami, cechami charakteru, rodziną- z użyciem internetowych narzędzi

                              ( Popplet, Jigsaw Planet, Learning Apps ). Tworzenie multimedialnych prezentacji                                                  uczniów ( Glogster, PiZap, Voki )

                            -międzynarodowe spotkanie nauczycieli szkół partnerskich w polskiej szkole

Grudzień - uczniowie całej szkoły podczas zajęć z wychowawcą lub na zajęciach plastycznych                                            tworzą propozycje logo projektu  

                               - głosowanie całej społeczności szkolnej ( również rodziców ) na najlepsze logo                                                        (Facebook) 

Styczeń -  uczniowie całej szkoły podczas zajęć z wychowawcą lub na zajęciach plastycznych                                               tworzą pacynki uosabiające cechy narodowe

                          - głosowanie całej społeczności szkolnej na najlepszą pacynkę ( Facebook )

                          - stworzenie multimedialnej prezentacji najlepszej pacynki ( Prezi )

Luty            - stworzenie multimedialnej mapy myśli na temat zasad udanej komunikacji i kooperacji w                               grupie ( Popplet )

                           - uczniowie biorący udział w wycieczce do hiszpańskiej szkoły uczą się słownictwa i                                             wyrażeń potrzebnych do odegrania międzynarodowych scenek rozwijających inteligencję                             emocjonalną ( Learning Aps, Purpose Games, Jigsaw Planet, PiZap )

Marzec -  stworzenie planu podróży i pobytu w hiszpańskiej szkole ( TripLine )

                         - stworzenie mini - rozmówek ze słownictwem i wyrażeniami użytecznymi podczas podróży                            ( ebook )

Kwiecień - podróż do partnerskiej szkoły w Monzon w Hiszpanii ( odgrywanie scenek rozwijających                                 inteligencję emocjonalną z użyciem narodowych pacynek, nauka tradycyjnych piosenek                                   i tańców, wycieczka w góry - fotografowanie charakterystycznych roślin, poznawanie                                       historii miasta partnerskiego )

                               - hiszpańscy uczniowie tworzą multimedialny album o ważnych historycznych miejscach                                   w ich mieście ( Prezi ) oraz tworzą oś czasu z ważnymi wydarzeniami związanymi z                                              historią ich miasta ( Timetoast )

                               - polscy uczniowie tworzą multimedialny album z charakterystycznymi roślinami                                                    sfotografowanymi podczas wizyty w Hiszpanii

Maj                 - video konferencja ze szkołą partnerską, prezentacja stworzonych przez uczniów                                                   albumów historycznych i przyrodniczych

                             - edytowanie filmów ze scenkami w języku angielskim nagranych podczas wyprawy do                                         Hiszpanii ( MovieMaker, Pinnacle Studio )

Czerwiec- nauczyciele koordynujący projekt tworzą multimedialną ulotkę dla pozostałych                                                   nauczycieli zawierającą propozycję ćwiczeń rozwijających inteligencję emocjonalną

                                - działania ewaluacyjne oraz promowanie wypracowanych osiągnięć projektu